сряда, 28 ноември 2007 г.

Lifestyle?!



Сутрин:
Няма никакво кафе, а приятелят ви изрично е обещал, че ще купи още миналия четвъртък, а сега е събота, след две седмици. По принцип винаги e по-добре някой друг да ви направи кафе, но ако такова няма и ако на приятелят ви най-малко това му се прави, какво ви остава? Онова, което в крайна сметка не винаги
е най-лесното – да излезете с приятеля си и да го накарате да ви отведе на хубаво, приятно, комфортно, уютно месетенце, такова, каквото ви отива и което пълноценно да може да компенсира разочарованието ви от сутринта. За подобни места трябва да съобщава lifestyle списанието, защото „стилът” също може да бъде и е гаранция, че пиете кафето си достатъчно силно, но без да ви горчи.
Съществуват ли още арт-кафета, как изглеждат, какви хора ги посещават, от къде е взаимствана идеята за тяхното реализиране в собствената страна, как да ги открием, без това да се възприема като абсолютната реклама. В крайна сметка цялото усилие и на редакторите, и на авторите на lifestyle изданието, е да ви помогне да се чувствате добре, да възвърне загубеното ви настроение, потапяйки ви в атмосфера, която ви прилича и привлича.

Обед:
За да изкупи вината си за сутрешния „гаф”, приятелят ви се е съгласил ( такъв е изразът ) да се подложи на "shopping" терапия с вас и вече може би съжалява за проявеното малодушие. Възможност да спестите ужаса на вашия любим – да се превърне в закачалка за дрехи, е да знаете какво искате да си купите, с какво искате да се облечете и да се поглезете. Разбира се, замисълът на този вид терапия е не толкова в избора, а в пръскането на пари и в отмъщението за непроявената грижа от страна на приятеля ви. И все пак...Често именно на страниците на lifestyle изданието, посветени на най-новите модни тенденции, откривате онова, което би ви отивало най-много, бихте намерили най-лесно ( лесно повече за приятеля ви, отколкото за вас) и бихте (или не бихте) дали най-много пари...Защото стил означава също, както кафето, и начин да изглеждате красив и елегантен, без да следвате тинейджърската пропагнда „ От студ умри, гъзар бъди !” Изданията за стил ви учат на това как да съчетавате късо с дълго, без да е прекалено „Тату”; да решавате успешно кои нюанси подчертават цвета на очите ви, така че най-накрая онзи смотлъо, приятеля ви, да запомни, че са кафеви; да избирате подходящата дреха за подходящото събитие, ( понякога ви помагат да изберете и самото събитие.) Уроците по висша мода не присъстват, непременно за да се учите от тях. Това би било по-скоро опасно начинание с непредсказуем резултат за бъдещите ви отношения с любимия. Те са по правило там, защото светът на модата ги ражда и обича да им ходи по ревютата. А вие обичате да им се изумявате, да цъкате с език, да се чудите кое въобръжение е способно на подобен екстравагандизъм...

Вечер:
Приятелят ви все още е жив. Еййййй, ще има с кого да си прекарате вечерта, дори и ако този някой вече е на ръба на силите си. Той не мисли за нещата, които ви се правят, а за това колко много е гладен. Това,че няма кафе, логично означава, че няма нищо за ядене, тъй като събитята са исторически свързани още от миналия четвъртък. Остава ви единствено да прибегнете към бързата храна, към която и без друго прибягвате твърде често...Или да заведете любимеца си на избрано от вас място, за което сте прочели и което самички желаете да проверите. То може да бъде луксозно, ирландско, китайско, караоке,... защо не – кръчма с жива музика и нестинарски представления. Нестинари има само в България. Може да е скъпо, може да е невъзможно скъпо, може да ви хареса или не. Тук се срещат хората от шоубизнеса, а твърде вероятно е да срещнете и съседа си от първия етаж на жилищната ви кооперация. Не му говорете за кредитите, които сте получили – дошъл е да се забавлява и да хапне. Храненето и забавлението са също стил на живот, в чието изграждане сякаш влагаме най-огромно старание. Не е лошо да получаваме съвети за това как да се храним здравословно, без да си оставаме гладни и след като се приберем вкъщи да изравяме запасите за черни дни от хладилника, ако са останали изобщо някакви. Lifestyle изданието не съдържа готварски рецепти, нито менюта на ресторанти и заведения, а места, много места, в които никога не си стъпвал, в които вероятно може и да не стъпиш, но чието посещаване е стил на живот, който, ако ти се отдаде възможност, трябва поне в веднъж в живота си да си позволиш.

Нощ:

Любимата му част от денонощието. След като е успял да те „прекара” сутинта с излизане, което сама си организирала, след като е изтърпял стоически целия ритуал на събличането и обличането в пробните кабинки на магазините с купища дрехи в ръка, копнеещ за верни другари, които да го измъкнат от положението, както в рекламата на наша марка бира; след като се е „бръкнал” достатъчно за седмица напред за храна, която съзнанието му не е успяло да асимилира като нова, но коремът доволно сит, сега...Идва моментът за твоята грижа към него, разбирана като изкупление за направените компромиси със себе си. Сложно, наистина, но когато говорим за любов и секс, говорим отново за стил на живот. Това може да е любовта на известни холивудски звезди, не онази – „жълтата”, за която четем в подходящите за това печатни медии, а истинска и не-изкопирана, нарочно притворена в lifestyle изданието, за да ти каже, че така, като се обличат, така се и обичат ( или не )и събличат звездте. А може да са и интересни факти за съществуващите афродизиаци, за това как действат, доколко изобщо действат, кои са и имаме ли въобще нужда от тях.
Вярно е, че да обичаш не е нещо, на което може някой да те научи. Самата идея изглежда несъстоятелна...Има обаче неща, които биха ти помогнали да си по-добър в обичането, да си по-емоциален, по-интересен, да си „по-стилен”, така че да не ти доскучее, да не ти омръзне – процес, между другото, двустранен., защото и двамата го произвеждате все пак...И да не се стигне до ситуация, в която след като се завърнеш от банята, където си прекарала достатъчно дълго, да завариш любимецът си да хърка, в поза „невъзможен за безпокоене”, може би – потънал в сладки сънища по теб...
Тогава сядаш на леглото, избутваш големите му крака, изкарваш го от диаметралното му разположение, взимаш си чашата с червено вино и започваш да си четеш lifestyle списанието, организирало толкова успешно съботата ти. Е, винаги има пролуки, никой не е безгрешен, перфектните планове са неосъществените докрай планове. Разбира се, винаги има изключения.

Lifestyle изданието

Преди няколко месеца имах възможността да разгледам "на живо" автентичния “Vogue”. Останах изумена. Не помня колко страници беше, но в ръцете си държах книжна „тухла”, с луксозни корица, с Анджелина Джоли в костюм за езда и кон до нея, с новите хипита, с потресаваща висша мода, с черно-бели и цветни снимки, които не би могъл да видиш в никое списание от този тип. То е класика.
Има две истини:
Първо:lifestyle изданието е скъп медиен продукт. То не може да се закупи за 0,80 ст, като повечето всекидневници. Не е машина за новини. В него няма да откриете живото-спасяваща информация, освен ако не става въпрос за Джордж Клуни и приятелката му, оживели след катастрофа с мотор по време на Fireman’s feast в САЩ през септември. Сантиментална история за бедно ромско дете, принудено да проси пред входа на магазина и да се чуди как се казва болното му братче – Тони или Преслав и от какво е болно...Това не е материал за lifestyle издание. За проблемите на онкоболните – не ( за тях по принцип трудно се пише )...За глобалното затопляне и прогнозата на времето сме свикнали по презумция да четем другаде.Като всеки журналистически труд и този се инересува от една основна цел – как да бъде продаден и то на аудитория, която има средства да си го купи още веднъж, ако го хареса.
Второ: не се самозалъгвайте – стилът на живот трябва да е вашата „запазена марка”. Lifestyle изданието ви помага само да получите лиценз върху нея. Току виж след време сам се озовете в подобно списание, яхнал кон в елегнтен костюм за езда, а защо не и като автор на статии? Е, това последното е шегичка.

Няма коментари: